Sunday, August 1, 2010

[pilah escape]

skali lg kami [aku&mereka] tlh m'ambil kputusan y drastik u ke pekan P.bkn u m'abiskan duet elaun kami [aku&mereka] di psr mlm tp dsebabkan oleh seorg org-->cik A.p'ignoran msg & kol y kami [aku&mereka] buat oleh cik A tlh mnyepakatkan kami [aku&mereka] u mlakukan t'jahan ke ats cik A di rumah'y ala2 pkcik nas di tv3.stiba'y kami di lokasi t'jhn, satu berita t'gempar tlah m'gmparkan kami [aku&mereka].CIK A DA BALEK KG!!!dan bas cik A akn tba dlm mse lbey kurg 1jam dr wktu t'jahan.b'bgai2 spekulasi b'lgar2 di ruang legar kpla otak & kpla lutut kami [aku&mereka].stlh soal siasat ke atas isi rumah cik A dlakukan, barulah kami [aku&mereka] tahu reason cik A balek tnpa mmaklumkan kpd kami [aku&mereka] dan y plg pntg, mak bunge.bkan sebab dpinang oleh datuk H atau ign mminang datuk2 laen, ttpi dsebabkan oleh mslh ksihatan.oleh  itu, kami [aku&mereka] tlh mgambil kputusan u mngejar cik A di tmpt dia mnunggu bas.[mcm lam cte hindustan gitu].cdgn ini tlh dcdgkan oleh pengarah dan kami [aku&mereka] skdr anak buah mnurut shj.plbgai no teksi tlh mereka kol [aku xde kedit] dan tlh mnemukan kami dgn pkcik D.dgn skali dezupan teksi pkcik D kami tlh smpi d lokasi cik A mnunggu bas.t'nyata cik A tkujat dgn kdtgn x diundang kami [aku&mereka].ptemuan y lbey kurang singkat ini tlh m'ctuskan babak2 tgkap leleh y dmulakan oleh mak bunge & diikuti oleh ank2 bunge skalian.namun bgitu, cik M amt tbah.kami [aku&mereka] b'syukur smpt b'tmu dgn cik A evendo kami [aku&mereka] tdk dpt mengorek sbb sbnr cik A blek ke negeri T.bas cik A tiba dan kami [aku&mereka] pasrah u mninggalkn cik A utk 2 hari brikut'y.i'allah.kami [aku&mereka] memilih u mnaiki tksi pkcik D instead of bas kolej krana kami [aku&mereka] blum byr duet tksi td.sori pkcik.smentara mnunggu ktibaan pkcik D, kami tlh dbelanja oleh pengarah dsebabkn oleh ktidakmampuan kami [aku&mereka] u m'belibelah di psr mlm b'dekatan.t'nyata kami sehelai spinggang.stlh longgar skru lutut kami [aku&mereka] mnunggu, pkcik D pun tba dgn snyuman mnis.kami tba smula d kolej dgn skali dezupan.may allah bless u, cik A.

No comments:

Post a Comment